Att använda olika typer av profilprodukter är ett effektivt sätt att marknadsföra företaget. Det är dock viktigt att välja produkter som passar just ditt varumärke och din målgrupp. För bästa resultat bör produkterna även anpassas efter tillfället när de ska användas.
Profilprodukter är en viktig del av marknadsföringen. Trots ett allt mer digitaliserat samhälle finns det få saker som är är så effektiva som företagsreklam med tryck. Det finns många olika sorters produkter och för bästa resultat bör produkterna anpassas efter företaget såväl som situationen. Här hittar du tips på hur du bäst använder dig av profilprodukter för att marknadsföra ditt företag.
Välj profilprodukter som passar varumärket
Det finns nästintill oändliga möjligheter när det kommer till profilprodukter och annan företagsreklam med tryck. Det gäller dock att ha en strategi och välja produkter som är relevanta för just ditt företag och bransch. Hos TUPP reklam hittar du ett brett utbud av profilprodukter och annan produktmedia, exempelvis presentreklam och reklamgodis. De hjälper även dig som kund med nya idéer som passar just din målgrupp och bransch. Här hittar du bland annat följande populära profilprodukter:
- Pennor
- Kepsar
- Canvasväskor
- Nyckelring
- Flaggor
Tänk på att profilprodukten representerar företaget. Den bör därför tydligt ha loggan och företagets färger. Även kvaliteten på profilprodukten är viktig om du vill att företaget ska uppfattas som ett bolag som erbjuder produkter av hög kvalitet. Allt fler konsumenter blir även mer medvetna om deras klimatpåverkan och efterfrågar därför miljövänliga produkter. Därför är det viktigt att även erbjuda miljövänlig profilreklam. Profilprodukterna från TUPP håller hög kvalitet och produceras hos noggrant utvalda leverantörer som genomgått flera granskande tester.
Välj profilprodukter efter tillfälle
I en tid där digitala marknadsföring får stort utrymme är det många företag som glömmer bort betydelsen av fysiska produkter. Kunder och anställda gillar att få riktiga saker. Anpassa produkterna efter det specifika tillfället för bästa resultat. På ett lanseringsevent kan profilprodukterna anpassas efter den specifika produkten som lanseras.
Den digitala delen av marknadsföringen är självklart viktig, men den bör helst ske i kombination med produktmedia. I den digitala världen vi lever i exponeras hjärnan dagligen för tusentals kommersiella budskap vilket gör att konkurrensen om användarnas uppmärksamhet är stenhård. Med en strategisk och välplanerad profilprodukt får personen ett minne från mässan, eventet eller beställningen.